Sprawdź, czy bezpiecznik nr 9 (50 A) w centrum dystrybucji zasilania pod maską nie jest przepalony. Jeśli przepali się bezpiecznik nr 9, oznacza to problem... bezpiecznik ten zasila inne elementy, a także tylną wycieraczkę. Sprawdź także bezpiecznik nr 22 (10 A) wewnątrz kabiny.
Umieść sondę miernika prądu stałego po obu stronach bezpiecznika nr 17...po włączeniu tylnej wycieraczki powinieneś uzyskać +12 woltów względem masy. Następnie sprawdź, czy po obu stronach bezpiecznika nr 9 pod maską jest napięcie +12 V. Ten bezpiecznik zasila bezpiecznik nr 17 i inne komponenty.
Jeżeli bezpieczniki nie przepalają się, sprawdź, czy na styku 5 złącza silnika wycieraczek dochodzi +12 V. Przewód różowy/czarny. Jeśli nie ma tego napięcia, złącze pomiędzy bezpiecznikami a silnikiem może być uszkodzone.
Jeśli to napięcie jest obecne, ale wycieraczka nie działa... sprawdź, czy masz masę na czarnym przewodzie wychodzącym z pinu 1 względem + 12 V na czerwonym zacisku akumulatora... lub na tylnym wyjściu zasilania pomocniczego. Masa ta musi być także obecna na styku 3, żółto-białym, na silniku.
Jeśli masa nie znajduje się na czarnym przewodzie, tymczasowo połącz uziemienie z tym przewodem i podłącz do czystego punktu w obudowie....może brakować uziemienia.
Jeśli masa występuje na czarnym przewodzie i styku 1, ale nie na styku 3 żółto-białym przewodzie, oznacza to, że przełącznik otwierania i uchylania klapy tylnej jest uszkodzony.
Wycieraczką tylną steruje moduł sterujący nadwozia. Ten BCM nie pozwoli na działanie tylnej wycieraczki, chyba że... BCM... nie będzie zadowolony, że tylna klapa jest prawidłowo zamknięta, podnoszona szyba jest prawidłowo zamknięta, a wycieraczka jest prawidłowo osadzona w swoim położeniu wyjściowym. Gdy już znajdziemy się w tej sytuacji, nadejdzie czas, aby pobrać schematy połączeń dla KJ z 2003 r., a ja pomogę Ci je przejrzeć. Warto to wszystko zrobić przed wymianą silniczka wycieraczki tylnej lub przełącznika wielofunkcyjnego.
Silnik możesz przetestować odłączając jego złącze. Następnie umieść masę na stykach 1 i 3 silnika oraz napięcie +12 V... poprzez wbudowany bezpiecznik 15 A... na styku 5 silnika.
Następnie dotknięcie +12 woltów na styku 2 lub 4 silnika powinno go ruszyć... jeśli nie, to prawdopodobnie silnik jest spalony... jeśli się poruszy, podłącz wszystko z powrotem i sprawdź, czy pojawi się + 12 woltów na stykach 2 ciemnoniebieski/czerwony lub 4 brązowy/żółty, gdy przełącznik wielofunkcyjny jest ustawiony na tryb przerywany lub kontynuacja... jeśli nie ma napięcia, prawdopodobnie przełącznik wielofunkcyjny jest uszkodzony lub przepalił się bezpiecznik.
Do przewodów miernika można przypiąć małą szpilkę lub igłę, aby dostać się do styków złącza lub przebić izolację przewodów!
Sprawdź te elementy i wróć do nas tutaj!